Meet & Greet donateurs groot succes

B1ypAh2IQAIccarOp donderdag 6 november werd een verrassende Meet & Greet georganiseerd door het Westerkerkkoor en Ensemble ’t Kabinet voor bestaande en nieuwe donateurs van de cantatediensten in de Westerkerk. Speciaal voor hen organiseerden koor en orkest een bijzondere avond waarmee zij de donateurs in het zonnetje zetten.

De donateurs werden door het koor en dirigent JanJoost van Elburg meegenomen in het repetitieproces. In een kwartier werden de – voor het koor onbekende – Bach-koralen van blad gezongen en ingestudeerd tot een overtuigend en verstaanbaar resultaat. Er werd uitgelegd wat er allemaal komt kijken bij de totstandkoming van een cantatedienst.

En natuurlijk werd er veel mooie muziek gemaakt. Speciaal voor deze avond werd de korte Bach-cantate “O Jesu Christ, meins Lebens Licht” BWV 118 uitgevoerd. Kimball Huigens – de pianist die de repetities begeleidt – speelde het eerste deel uit de sonate in A-groot DS 664 van Schubert, waar de aanwezigen zeer van onder de indruk waren. Er was gelegenheid om musici en dirigent te ontmoeten onder het genot van een feestelijk hapje en een drankje.

Iedereen die het Westerkerkkoor en de cantatediensten een warm hart toedraagt kan zich opgeven als donateur. Hiermee levert u een structurele bijdrage aan de cantatediensten en legt een fundament op de instandhouding van deze lange traditie. Word ook donateur en kijk op westerkerkkoor.nl/donateurs of meld u aan via donateurs@westerkerkkoor.nl

Posted in blog