Jelle Leistra (tenor)

Jelle Leistra  studeerde Klassiek Zang aan het Rotterdams Conservatorium bij Frans Huijts en Roberta Alexander. Na zijn afstuderen in 2008 studeerde hij verder bij Frans Fiselier. Momenteel wordt hij gecoacht door Frans Huijts.  Hij volgde masterclasses van Evelyn Tubb, Carolyn Watkinson, Roberta Alexander en Frans Huijts.

Jelle zong als tenorsolist onder andere in de Matthäus- en Johannes Passion, Hohe Messe en Weihnachts-Oratorium van J.S. Bach, Messiah van Händel, de Markus-Passion van Keiser, de Schöpfung van Haydn, het Requiem van Mozart, de Crucifixion van Stainer, de Petite Messe Solennelle van Rossini, het Oratorio de Noël van Saint-Saëns, de Maria-vespers van Monteverdi en verschillende Bach-cantates.

Jelle is naast zijn solocarrière een veelgevraagd koorzanger. Hij verleent regelmatig zijn medewerking aan professionele koren als Cappella Amsterdam, Studium Chorale en het Groot Omroep Koor.