Welke cantates zijn er uitgevoerd?

In de Westerkerk zijn nu zo’n 500 cantatediensten uitgevoerd. De meeste keren klonk daarin muziek van Bach: vaak een cantate, maar ook ieder jaar een of twee passies, een mis of een motet. Voor de variatie is regelmatig voor religieuze muziek van andere componisten gekozen zoals Mozart, Mendelssohn, Brahms, Schütz, Verdi.

Onderstaande lijst met uitgevoerde cantates is niet volledig, maar geeft zeker een indruk van het gevarieerde repertoire. Het Westerkerkkoor heeft ook buiten de Wester opgetreden en deze diensten of concerten zijn in dit overzicht (zonder nummer) opgenomen.

dirigenten SCJ: Simon C. Jansen; JP: Jan Pasveer; HM: Hein Meens; JJvE: JanJoost van Elburg
liturgen HV: ds. Henny Visser; NtL: ds. Nico ter Linden; FO: ds. Fokkelien Oosterwijk; HK: ds. Herman Koetsveld; CP: Cristina Pumplun

Bekijk een volledige en overzichtelijke lijst