meezingen

We zoeken sopranen en tenoren!

Wil je meezingen met het Westerkerkkoor? Kom dan een keer vrijblijvend meerepeteren. Als je denkt dat het wat voor je is, kun je auditeren. Op dit moment zijn er vacatures bij de sopranen en de tenoren. De repetities zijn op donderdagavond van 20.00-22.15 uur in de Westerkerk, Prinsengracht 277b Amsterdam.

Voor inlichtingen of aanmelding voor een proefrepetitie kun je contact opnemen via mail naar info@westerkerkkoor.nl.

Onze manier van zingen

Voordat je je opgeeft, vragen wij je om te kijken of het Westerkerkkoor ook bij je past.

• Onze ambitie is om te musiceren op het hoogst mogelijke amateurniveau. We zoeken ambitieuze en geschoolde (amateur)zangers, die goed zelfstandig een partij kunnen zingen en een goed muzikaal gehoor hebben.
  • Ons repertoire bestaat voornamelijk uit cantates en grote werken van Johann Sebastian Bach, aangevuld met andere religieuze koorwerken.
  • Repetities zijn op donderdagavond van 20 tot 22:15 uur.
  • Het aantal repetities voor een uitvoering is beperkt, dus koorleden moeten thuis de muziek instuderen. We verwachten van je dat je minimaal afwezig bent bij repetities en vrijwel alle uitvoeringen meemaakt.
  • Generale repetities voor avonddiensten zijn meestal op zondagmiddag voorafgaand aan de uitvoering. Voor ochtenddiensten (ca. 3 maal per jaar) is de generale meestal de dag ervoor en word je voor de uitvoering rond 9:00 uur in de kerk verwacht. Bij lange werken zijn er soms meer generale repetities.
  • Het Westerkerkkoor is geen projectkoor, dus je kunt je niet opgeven voor één bepaalde uitvoering.
  • Uitvoeringen zijn vrijwel altijd binnen het verband van een kerkdienst.

Audities

Audities worden afgenomen door de dirigent in onze repetitieruimte. De auditie zal bestaan uit het voorzingen van iets wat je goed kent en hebt voorbereid, bijvoorbeeld een Bachkoraal, een aria of een kerklied. Neem behalve je eigen partij eventueel ook een extra partij mee voor begeleiding op de piano. We verwachten geen volmaakte voordracht, het is meer bedoeld ter beoordeling van muzikaliteit en stemkwaliteit. Verder worden er wat stemoefeningen gedaan. Je krijgt direct de uitslag.