Wim Does (organist)

Wim Does begon zijn klassieke orgelopleiding aan de muziekschool Noordwest Veluwe in Harderwijk bij de organist Rien Kamphorst. Hierna studeerde hij orgel (DM) aan het Constantijn Huijgens Conservatorium te Zwolle bij de organist en dirigent Harm Jansen. In Parijs studeerde hij Romantische en laat Romantische Franse en Duitse orgelliteratuur bij de concertorganiste Sophie-Véronique Cauchefer-Choplin, organiste van de Jean Baptiste de La Salle en assistent organiste van Daniel Roth in de Saint-Sulpice. Aan het Rotterdams Conservatorium behaalde hij het diploma Master of Music bij de concertorganist Ben van Oosten. Hiermee was hij de eerste orgelstudent van het Rotterdams Conservatorium die deze titel behaalde. Naast orgel studeerde hij ook Harmonie, Fanfare en Brassband directie bij Gerrit Fokkema en Henk van Loo Sr. Van 1988 tot en met 1999 was hij hoofdorganist van de Nieuwe Kerk in Harderwijk. Regelmatig wordt hij gevraagd als begeleider op orgel en piano bij koorconcerten en cd opnamen. Tevens bespeelt hij tijdens de recepties van het Renaissance Hotel Amsterdam het Bätz-orgel van de Ronde Luthersekerk in Amsterdam. Naast privé-docent orgel, piano en keyboard verzorgt hij jaarlijks orgelconcerten, zowel in binnen- als buitenland.

Meer informatie op wimdoes.nl

One thought on “Wim Does (organist)

Comments are closed.