Apollo Ensemble

Het Apollo Ensemble, opgericht in 1992, is wat de naam zegt: Ensemble – samen. Het samenspel op zoek zijn naar de grenzen van het samenspel en de interactie tussen musici. De Griekse god Apollo wordt begeleid door de muzen, de godinnen van de kunsten en wetenschap. Het ‘samenspel’ van deze verschillende kunstvormen en de wetenschap vormt de bron van de projecten en programma’s van het Apollo Ensemble.

De spelers van het Apollo Ensemble zijn internationale topmusici die als kerngroep in diverse bezettingen met elkaar musiceren, van kleine triobezetting tot orkest-bezetting.
Er wordt gespeeld op authentieke instrumenten.

Het ensemble speelt op toonaangevende podia en festivals en maakt concertreizen naar Rusland, Kroatië, Frankrijk, Canada en de Verenigde Staten. In 2009 gaf het ensemble een concert in Washington, met een speciaal programma met Joodse Barokmuziek en kreeg het een contract aangeboden bij Centaur Records.

Sinds 2002 geeft het Apollo Ensemble de Apollo Zomeracademie die is uitgegroeid tot een internationale cursus voor kamermuziek. Vanaf 2008 wordt de de Apollo zomeracademie voorafgegaan door een eigen festival “Travelling in Baroque”, een festival met muziek uit de 17e t/m 21e eeuw. In 2011 heeft het Apollo Ensemble de zomeracademie ook in Rusland gegeven en ook vanuit andere landen komen er steeds meer vragen voor een Apollo Zomeracademie.

Meer informatie op www.apollo-ensemble.nl