Antoine Sazio

De in Normandië (Frankrijk) geboren tenor Antoine Sazio begon op zijn zesde met het maken van muziek. Hij studeerde saxofoon, zowel klassiek als jazz, en zang. In 2010 behaalde hij zijn diploma aan het conservatorium van Rouen. Hij verhuisde naar Londen waar hij zang ging studeren bij Robert Rice. Hij trad op bij verschillende koren (Philharmonia Chorus, The Elysian Singers, The Renaissance Singers, JCS etc), zowel als solist als als koorlid. Hij zong programma’s van de Franse, Italiaanse en Vlaamse oude muziek tot Engelse en Duitse Barok, maar ook hedendaagse muziek.

Antonio is recentelijk verhuisd naar Amsterdam, waar hij zingt in het Franse vocaal ensemble Les Affinités Electives en in het Amsterdamse Lelikoor. Hij vervolgt zijn zangstudie nu bij de sopraan Sheila Barnes.